Kolorem żółtym zaznaczony został fragment chodnika z bardzo zniszczoną nawierzchnią, do którego właściciele nie za bardzo się przyznają (ZDM, PKP, Zarząd Praskich Terenów Publicznych?), co skutkuje np. notorycznym nieusuwaniem zimą śniegu z tego fragmentu jezdni.
Problem jest poważny, tym bardziej, że w okolicy mieszka wiele osób starszych i niepełnosprawnych, dla których pokonywanie wspominanych przejść dla pieszych stanowi ogromne wyzwanie.
Po drugiej stronie Al. Solidarności znajdują się m.in. przychodnia lekarska oraz kościół parafialny na ul. Szwedzkiej (Sanktuarium Chorych). Ich lokalizacje zaznaczyliśmy zielonymi elipsami.
A tak prezentują się feralne przejścia i zniszczone chodniki.
Ul. Grodzieńska. Wysokie krawężniki utrudniają np. przejazd po przejściu osobie poruszającej się na wózku inwalidzkim. Co ciekawe, przejście przez ul. Kosmowskiej (kilka metrów dalej) ma obniżone krawężniki. Skąd zatem taka niekonsekwencja?
Idziemy dalej. Dziurawy chodnik wzdłuż ul. Kosmowskiej, na środku którego natrafiamy na poważne przeszkody terenowe (latarnie uliczne). Ciężko je wyminąć jadąc na wózku inwalidzkim, bądź pchając wózek dziecięcy.
Nawierzchnia jak na załączonym obrazku ciągnie się aż do przejścia przez Al. Solidarności.
... ale również z północnej, od strony skrzyżowania z ul. Szwedzką.
Wielka szkoda, że nie zlikwidowano tych barier przy okazji niedawnego remontu nawierzchni Al. Solidarności. Sprawna ekipa drogowców wspominane krawężniki mogłaby obniżyć w ciągu kilku godzin, nie wspominając już o położeniu tych kilkudziesięciu metrów nowego chodnika. Tymczasem przyjdzie nam pewnie jeszcze długo czekać na pozytywne, premiujące pieszych oraz osoby niepełnosprawne zmiany w tej okolicy :(.
KMI
2 komentarze :
Uwagi o przejściach i stanie nawierzchni są bardzo istotne. Inną sprawą jest brak przejścia przez al.Solidarności na odcinku od Szwedzkiej do Targowej(chyba ok. 1km)Przydałby się przystanek na południowej jezdni ( jest na północnej )i pasy w połowie tego odcinka np w okolicy Lidla .Osoby starsze oraz niepełnosprawne poruszające się przy pomocy kul nie są w stanie pokonać tego odcinka.Pozdrawiam całe Stowarzyszenie i oczekuję Waszego wsparcia i interwencji w tej sprawie.Nadmieniam że podczas budowy metra było przejście i przystanek. Naprawdę było dużo łatwiej funkcjonować.
Sprawą przywrócenia przejścia dla pieszych i przystanków przy ul. Rzeszotarskiej już się zajęliśmy. Dzielnicowa Komisja Dialogu Społecznego na Pradze Północ z naszej inicjatywy podjęła uchwałę w tej sprawie, którą skierowała do Inżyniera Ruchu i ZDM. Czekamy na reakcję.Uchwała w ciągu kilku dni powinna być dostępna na stronie Miasta w zakładce "organizacje pozarządowe".
Prześlij komentarz