wtorek, 16 września 2008

O Parku i Trasie w TVP3

Jak relacjonuje Kurier władze dzielnicy nie popierają pomysłów mieszkańców.

Więc kogo one reprezentują?

Idziemy w kierunku oficjalnych konsultacji społecznych.

Skoro może być jedynie płytki tunel/wykop jak sugerują na forum SISKOM to chociaż z taka solidna ściana z jednej strony by dzięki temu mogło powstać coś w rodzaju amfiteatru albo ścianki wspinaczkowej czy coś podobnego.

Pytanie jest takie: ile kosztuje tunel w obecnej wersji, a ile kosztuje dodatkowe jego przemodelowanie?

Dowiemy się jak zwykle po odpowiedzi na pismo bo na razie nikt nie chce z nami rozmawiać.

Wygląda na to, że władze dzielnicy chcą zrezygnować z rewitalizacji Parku i wpakować kasę w budowę trasy - a przecież w interesie żadnej dzielnicy jest to by była dzielnicą tranzytową?

Niech koordynator ds. rewitalizacji p. Książyk nie mówi o kosztach - w takim razie lepiej w ogóle zaniechać tej trasy i już. Nie słychać było nic pozytywnego do naszych postulatów a to znaczy, że "dzielnica" przyszła do nas ze swoją wersją i nie chce w ogóle nikogo słuchać. Zresztą nie było nikogo kompetentnego - ale miejmy nadzieje, że temat dopiero się rozkręca.

Jak nie to pytamy się wprost - po co była ta cała szopka?

7 komentarzy :

tomkrt pisze...

Pierwsze słysze, abym pisał coś o długim pytkim tunelu.
Jeśli już to prędzej o płytkim wykopie.
Zresztą możliwości jest dużo - np ekran akustyczny w formie zielonej ściany, różne półprzykrycia, tuby itp.
Proponuje podesłać Państwa koncepcje rewitalizacji parku nam, pochylimy się nad tym i może coś konstruktywnego zaproponujemy. Pozatym w dyskusji na forum Gazety przedstawiałem swoje prywatne zdanie, a nie stanowisko stowarzyszenia SISKOM.

.:: zbooY ::. pisze...

ale jak rozumiem tunel i tak jest w planach, kwestia gdzie sie zacznie wykop - plytki bo plytki ale wykop
mi to bardziej przypomina tunel tramwajowy na Zoliborzu z dodatkowa trasa
rozumiem, ze tu jest planowana trasa 3x3 mimo ze Most Swietokrzyski jest 2x2 ?
gdzie przeslac projekt?

pralkafrania pisze...

Na spotkaniu była mowa o różnych wersjach przebiegu trasy. Może warto ustalić na 100% która z nich jest tą ostateczną? Czy to należy sprawdzić w ZMID-ie? Czy dostęp do takich planów ma każdy zjadacz chleba? Czy trzeba mieć jakieś "wejścia"?

tomkrt pisze...

Prosze przesłać na mój adres gazetowy (tomkrt@gazeta.pl) lub bezpośrednio na adres SISKOMu.

Co do ustalenia ostatniej wersji Trasy też mamy pewne problemy wiem , że miały nastąpic pewne przesunięcia.
Wystąpimy do ZMIDu o udostępnienie, ale to troche potrwa.

Bez problemu można dostać wgląd do materiałów złożonych w wydziale ochrony środowiska urzędu wojewódzkiego - ale nie będzie pewności że jest to ostateczna wersja.

Anonimowy pisze...

Budowa Trasy Świętokrzyskiej jest niezgodna ze Strategią Rozwoju Warszawy, Programem Ochrony Powietrza i ze zdrowym rozsądkiem.

Po pierwsze, Strategia zakłada ograniczanie budowy dróg doprowadzających ruch do centrum miasta - wewnątrz obwodnicy śródmiejskiej.

Po drugie Program Ochrony Powietrza zakłada obniżenie ilości samochodów osobowych wewnątrz obwodnicy śródmiejskiej o 70% do 2020 roku!

Po trzecie jak to wszystko ma się do zdrowego rozsądku?
Czy budowa tej trasy jest w ogóle zgodna z prawem? Po co miasto tworzy strategie i programy, skoro nie zamierza ich przestrzegać?

Ja już nawet nie piszę o takim drobiazgu jak zapisany nie tylko w Strategii ale i nawet w programie wyborczym Hanny G-W projekt zamknięcia ul.Targowej dla ruchu samochodowego. Gdzie samochody z tej trzypasmówki będą jechać? Tamka, Zajęcza, Dobra już stoją bez tych dodatkowych samochodów.

Jak macie siłę to forsujcie rezygnację z budowy trasy. Miasto nie ma pieniędzy, więc jest szansa, że się do tego przychyli.
Miasto nie powinno też mieć pieniędzy na takie marnotrawstwo. Przecież to wszystko idzie z naszych podatków.

Pozdrawiam
Jacek

kasida pisze...

jeżeli okaże się, że trasy nie da się przesunąć (czekamy na stanowisko PKP odnośnie takiej możliwości), a na tunel nie będzie pieniędzy to można by sprzeciwić się budowie trasy. jakikolwiek wykop czy nawet ekrany i tak nie uratują całości parku

pozdr.
kasia d.

pralkafrania pisze...

Mijają tygodnie, a my nadal nie wiemy jak będzie ostatecznie przebiegała trasa. Dokumentacja w Mazowieckim Urzędzie Wojewódzkim pokazuje plan przebigu przez środek parku i dodatkowo ścina kawałek terenu obecnie budowanego boiska sportowego. Za ciężkie miliony! O co chodzi? Mam wrażenie, że nikt tego nie wie, nawet w Wydziale Rolnictwa i Ochrony Środowiska. Jak w czeskim filmie. Ale to akurat wcale nie jest śmieszne i świadczy o chaosie, jaki panuje w naszych urzędach.