środa, 17 października 2012

Apel ws. Trasy Świętokrzyskiej


















Szanowni Państwo - Radni Miasta Stołecznego Warszawy

W dobie kryzysu finansów miasta Warszawa w latach 2013 - 2016 chce wydać 0,5 mld złotych na budowę Trasy Świętokrzyskiej.

Prosimy Państwa o zastanowienie czy warto wydawać tak ogromne środki na inwestycję, która:
1. Wprowadzi dodatkowy ruch kołowy do centrum miasta wbrew strategii transportowej miasta,
2. Zwiększy poziom hałasu i zanieczyszczeń na Pradze i w Śródmieściu,
3. Kosztem około 150-200 mln złotych przesunie istniejącą, wyremontowaną w roku 2012, ulicę Kijowską o kilkanaście do kilkudziesięciu metrów, na odcinku pomiędzy Dworcem Wschodnim a ulicą Targową.
4. Zmniejszy konkurencyjność transportu publicznego wobec indywidualnego transportu samochodowego.
5. Będzie służyć jako arteria dojazdowa do centrum miasta głównie mieszkańcom podwarszawskich Ząbek, Marek i Zielonki, którzy za tę inwestycję nie zapłacą.
6. Zniszczy urządzony park na Szmulowiźnie i część zabudowań zabytkowego Młyna Michla.

Apelujemy do Państwa o odrzucenie realizacji projektu budowy Trasy Świętokrzyskiej, który w obecnym kształcie spowoduje więcej szkód niż pożytku dla Warszawy.

Praga i cała Warszawa potrzebuje obwodnic, a nie kolejnych arterii drogowych wprowadzających ruch do centrum miasta. Takich arterii mamy już wiele i nie rozwiązały one żadnego problemu transportowego - Warszawa należy do najbardziej zatłoczonych ruchem kołowym miast Europy.

Tak kontrowersyjne decyzje jak budowa Trasy Świętokrzyskiej powinny być także dokładnie konsultowane z mieszkańcami, a nie zapadać w ciszy urzędniczych gabinetów.

Poprzednie apele wielu organizacji społecznych kierowane do władz Warszawy w tej sprawie, w tym list z podpisami 500 mieszkańców pozostały bez echa - czyli bez wprowadzenia jakichkolwiek proponowanych przez nas zmian do projektu.

Szczegółowy apel w sprawie Trasy Świętokrzyskiej załączamy.

Załączamy także dwa cytaty z oficjalnych dokumentów Miasta Stołecznego Warszawy, gdzie wprost stwierdza się bezzasadność prowadzenia takich inwestycji:

"Za istotne uważa się:

- uzupełnianie braków w istniejącym systemie drogowym i/lub usuwanie „wąskich gardeł” na istniejących ciągach ulic o podstawowym znaczeniu z tym, że nie będzie to dotyczyć przedsięwzięć zwiększających przepustowość układu drogowego na kierunkach prowadzących do ścisłego centrum miasta,”

„W strefie śródmiejskiej planuje się (..):

- ograniczanie do minimum działań inwestycyjnych w zakresie układu drogowego, mogących doprowadzić do zwiększenia przepustowości ulic.”

Strategia Zrównoważonego Rozwoju Transportowego Warszawy do roku 2015 i na lata następne:

"Początkowo myślano, że zapewnienie większej przepustowości (dróg) trwale rozwiąże problem kongestii (korków). Poprawa - jeśli następowała - miała charakter krótkotrwały. Zachęcała tylko do zwiększenia ruchliwości istniejących samochodów i zakupu nowych. W konsekwencji okazało się, że rozbudowa sieci dróg zamiast oczekiwanego zmniejszenia kongestii, powodowała jej zwiększenie. Kongestia prowadzi do spowolnienia ruchu, co niweczy wysiłek włożony w budowę nowych dróg (zwłaszcza szybkiego ruchu) i stawia pod znakiem zapytania efektywność ekonomiczną tych inwestycji. Na zatłoczonych drogach i ulicach grzęzną pojazdy komunikacji zbiorowej, co powoduje dalsze pogarszanie jej rentowności oraz atrakcyjności dla pasażerów.

Z powodu kongestii spada przede wszystkim atrakcyjność centrum miasta, które staje się coraz trudniej dostępne i coraz bardziej zagrożone uciążliwościami funkcjonalnymi i środowiskowymi masowego ruchu samochodowego. W konsekwencji wymusza to powstawanie nowych aktywności na obrzeżach miasta. Tymczasem powiększenie i rozpraszanie zabudowy miasta zwiększa długość podróży i nacisk na używanie samochodu, co skutkuje poszerzeniem obszaru kongestii. Przykładem tych procesów jest Warszawa."

Price-Waterhouse-Coopers, Prognoza oddziaływania na środowisko Strategii Zrównoważonego Rozwoju Transportowego Warszawy na lata 2007-2013 str. 17.

Jeśli kogoś z Państwa zainteresuje bliżej ta sprawa - prosimy o kontakt. Jesteśmy w posiadaniu szczegółowej dokumentacji.

Praskie Stowarzyszenie Mieszkańców "MICHAŁÓW"
stowarzyszenie.michalow@gmail.com

APEL na FB:
http://www.facebook.com/events/152133841599913/


piątek, 5 października 2012

Uderz w stół.......

Zamieszczona przez nas informacja o pustych lokalach na terenie Michałowa wywołała chyba u naszych władz dzielnicowych mały ferment.
Otrzymaliśmy odpowiedź w tej sprawie z Zakładu Gospodarowania Nieruchomościami na Pradze Północ, którą załączamy.  
Wiemy, że brak użytkowania lokali często nie wynika z bezczynności ich właścicieli, lecz z innych przyczyn. Niemniej problem pustych lokali użytkowych w tej części Pragi występuje z ogromnym nasileniem i to zadaniem władz jest przyjęcie jak najbardziej skutecznej polityki, która będzie temu przeciwdziałać - czyli programu rewitalizacji zdegradowanej tkanki miejskiej na Pradze.
Cieszymy się, że nasz głos w tej sprawie został zauważony i spotkał się z reakcją. Temu służą publikacje na naszym blogu.      

czwartek, 4 października 2012

III Praski Rajd Pojazdów Zabytkowych Stara Praga - Michałów

Kolejny raz przez Starą Pragę i Michałów przejechały zabytkowe samochody. Święty Michał - 29 września w dniu tego patrona odbywał się rajd - zapewnił jak zwykle świetną pogodę i dobrą zabawę. 
Gratulujemy zwycięzcom !!!!!!!
Dziękujemy wszystkim uczestnikom, widzom, organizatorom, sponsorom - zapraszamy za rok !!!
 
Więcej zdjęć z rajdu:

wtorek, 25 września 2012



III. PRASKI RAJD POJAZDÓW ZABYTKOWYCH

„Stara Praga – Michałów”

29 września 2012 r.



Zapraszamy na III. PRASKI RAJD POJAZDÓW ZABYTKOWYCH – „Stara Praga – Michałów”, który odbędzie się już w najbliższą sobotę czyli 29 września 2012 r.

Zbiórka godz. 9. 30 w klimatycznej Kawiarni „Stara Praga”, ul. Targowa 18 paw. 33.
Odprawa 10.15, a start odbędzie się godz. 10.30.

W trakcie rajdu załogi będą rozwiązywać zagadki nawigacyjne i odpowiadać na pytania dotyczące historii Pragi.

Od ok. godz. 13.00 auta zabytkowe będą prezentowane pod Bazyliką NSJ przy ul. Kawęczyńskiej.

Nagroda główna - nocleg w Hostel & Apartments Stalowa 52 Nagrody: selekcja win Dom Bliskowice - Winnice Wisły

Patronat honorowy:

Burmistrz Dzielnicy Praga Północ Miasta St. Warszawy
Piotr Zalewski

Organizatorzy:

Praskie Stowarzyszenie Mieszkańców "Michałów"

Stado Baranów

Sponsor główny:

HOME360

Sponsorzy:

Dom Bliskowice - Winnice Wisły

Hostel & Apartments Stalowa 52

Stara Praga Kawiarnia

Wypieki Kultury

Patronat medialny:

Automobilia.pl

Wydarzenie na FB:

http://www.facebook.com/events/107033232786726/

Zapisy:

bubu@stadobaranow.pl

W zgłoszeniu powinny być następujące informacje:
Imię i nazwisko kierowcy i pilota
Marka, model i rocznik pojazdu
Liczba pojazdów ograniczona do 50, decyduje kolejność zgłoszeń.

W rajdzie mogą wystąpić auta wyprodukowane przed 1987r. lub inne klasyki po uzgodnieniu z organizatorem

Wpisowe: 15 PLN od załogi.

Weźcie na rajd plan Warszawy – przyda się.

Zapraszamy!


czwartek, 30 sierpnia 2012

PLAGA ZAMKNIĘTYCH LOKALI

Spacerując po ulicach Michałowa zamiast witryn punktów usługowych,lodziarni, kwiaciarni czy kawiarni co krok napotykamy na kłódki, kraty i żaluzje pozamykanych lokali usługowych, z których większość to lokale komunalne zarządzane przez Zakład Gospodarowania Nieruchomościami na Pradze Północ. Niektóre lokale - jak ten po nieodżałowanej Cafe SKENE przy ul. Łochowskiej, stoją puste od ponad roku. Gołym okiem widać, że obecna polityka wynajmu komunalnych lokali użytkowych się nie sprawdza. Widać też, że władze Dzielnicy Praga Północ i władze Warszawy nie mają jak dotąd dobrego pomysłu na prowadzenie skutecznej polityki rewitalizacyjnej na obszarze Pragi. 
Proponujemy rozwiązanie - wynajem lokali użytkowych na działalność rzemieślniczą i najbardziej potrzebne usługi dla ludności w konkursach profilowanych z ceną wywoławczą 1 zł za metr kw. lokalu. Na obszarach wymagających rewitalizacji władze Warszawy wynajmując lokale usługowe nie powinny zachowywać się jak kamienicznik dążący do maksymalizacji zysku, lecz jak gospodarz dbający o potrzeby mieszkańców. Lepiej żeby lokal usługowy służył mieszkańcom i miał najemcę,który będzie o niego dbał, nawet jeśli przychód z najmu nie pokryje w pełni kosztów utrzymania lokalu ponoszonych przez ZGN, niż ma stać pusty latami - wtedy przecież koszty jego utrzymania są jeszcze większe.    

niedziela, 26 sierpnia 2012

DZIELNICOWE SUKCESY INWESTYCYJNE

Otrzymaliśmy odpowiedź od Pana Burmistrza po naszej interwencji w sprawie zalewania po opadach deszczu ulic Otwockiej i Siedleckiej:https://docs.google.com/file/d/0Bw_mSLLgTSnJVDlWR2VJVzVCV28/edit
Według zawartych w nim twierdzeń winowajcą jest wykonawca remontu budynku szkoły Otwocka 3.
Tyle, że skrzyżowanie było zalewane po deszczach od razu po wykonaniu progów spowalniających i już wtedy nietrudno było wysnuć wniosek, że jest ono efektem niewłaściwego wykonania odwodnień. Potem nieczyszczone i niekonserwowane odpływy zatkały się zupełnie. 
Ale w tym przypadku winni są wszyscy, tylko nie Wydział Infastruktury Urzędu Dzielnicy, odpowiedzialny za remont i konserwację skrzyżowania.
Dopisujemy ten remont do serii sukcesów inwestycyjnych dzielnicy Praga Północ do których należą remont ulicy Białostockiej, dzięki któremu samochody parkują na chodnikach a piesi chodzą po ścieżce rowerowej, która pojawia się na jednej trzeciej długości ulicy i znika na dwóch trzecich jej długości, budynku komunalnego na ulicy Białostockiej, z którego kilka dni po oficjalnym oddaniu do użytku spadła duża część elewacji oraz szumnie nazywanej remontem faktycznej dewastacji zabytkowego budynku szkolnego przy ul. Otwockiej 3, w ramach której  usunięto oryginalne dobrze zachowane ogrodzenie, a na dach budynku wstawiono blaszaną budę o urodzie kontenera budowlanego. 
Czekamy na dalsze sukcesy inwestycyjne Dzielnicy. 


Zatkane odwodnienie na skrzyżowaniu Otwockiej z Siedlecką 
Blaszana buda na zabytkowej szkole Otwocka 3
nowy budynek komunalny na Białostockiej ze spadającą elewacją
ulica Białostocka po modernizacji - samochody blokujące chodnik i piesi spychani na ścieżkę rowerową